Amerikanen houden van sport (om te kijken) - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Amerikanen houden van sport (om te kijken) - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Amerikanen houden van sport (om te kijken)

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

13 Februari 2010 | Verenigde Staten, Houston

Op het puntje van me stoel zat ik vorige week zaterdag naar de NBA wedstrijd te kijken. We waren naar het Toyota center downtown Houston gegaan. De Houston Rockets tegen de Philadelphia 76ers konden we live bewonderen. Ik zat er helemaal niet Amerikaans bij. Iedereen zat onder uit gezakt in zijn stoel met de nodige fast food op hun schoot. Ik op het puntje van me stoel. De show er omheen was bijna leuker dan de basketball wedstrijd zelf. T-shirts in het publiek, de mascotte van de Houston Rockets deed een geweldig dansje op natuurlijk een van de songs van Micheal Jackson. Het was allemaal niks raars. En natuurlijk waren de cheerleaders er. Tussen door schreeuwde een man als er een geweldige 3 pointer werd gemaakt. Ook als het publiek de neiging had om een beetje in te zakken werd er eventjes een filmpje gedraaid en iedereen had er weer zin in. Overigens alleen als de Houston Rockets scoorde want aan de andere partij werd helemaal geen aandacht gegeven.
Hieronder zie je het filmpje met de aankondiging van het team. GO ROCKETS GO. Ik ben fan!!!

En afgelopen zondag was het sportevenement van het jaar. Geen WK voetbal geen Olympische spelen, maar de Superbowl.. De Indianapolis Colts en de New Orleans Saints stonden tegen over elkaar in het Sun Life Stadium in Miami. Het Amerikaanse volkslied The Star-Spangled Banner werd dit jaar gezongen door Carrie Underwood. In de pauze kwam The Who optreden. En ze konden het nog. In een paar minuten tijd werd er in het midden een gigantisch podium neergezet (laat dat ook maar aan de Amerikanen over). Na de rust kwamen de Saints weer helemaal terug in de wedstrijd en na een paar mooie touchdowns hadden ze gewonnen (17-31). Nog nooit eerder in de geschiedenis hadden de New Orleans Saints gewonnen dus het was groot feest in New Orleans.
Kijkt de halve wereld naar de Super bowl voor het football? Nee, de meeste mensen kijken voor de reclames. Je krijgt ongeveer 60% reclame te zien en 40% football. Uit onderzoek blijkt dat 51% niet kijkt voor de wedstrijd, maar voor de reclames. Er zijn zelfs wedstrijden voor de beste reclame. Voor 30 seconden reclame betaal je zo’n slordige 2.5 miljoen dollar. Dan stijgt de verkoop van het product wel met 30 procent dus het levert ook nog wat op.

En op dit moment zijn de Olympische spelen aan de gang. De kranten staan vol met kunstschaatsen, ijshockey, shorttrack en natuurlijk het skiën. Welke Amerikaan gaat het maken dit jaar. Natuurlijk staat er niks over de Nederlanders in. Gister met de opening werd er voor het eerst iets gezegd over Kramer. Misschien moet ik het gewoon volgen via nos.nl. We mogen blij zijn als het schaatsen überhaupt uitgezonden word, want kunstschaatsen is toch veel leuker en belangrijker om naar te kijken. Misschien omdat Shani Davids meedoet kunnen we wel naar de korte afstanden kijken.

Heel veel liefs!!!!

• 14 Februari 2010 - 09:13

Gert Jan:

Hoi Annemarie,

Wat een heerlijk verslag. Leuk met de video erbij, show show en nog eens show! Doen mijn herinneringen aan de sportbeleving in Amerika weer helemaal boven komen. Sven Kramer heeft goud gewonnen op de 5.000 meter. Dikke kussen van Gert Jan en zijn drie meiden.

• 16 Februari 2010 - 18:41

Juul:

Pollie,

Leuk om weer wat te lezen!!
    Ik heb je kaartje ontvangen echt heel lief van je!!
    Ik ga je effe een hele lange mail sturen één deze dagen.
    Geniet daar nog maar lekker
    Dikke kuss

• 17 Februari 2010 - 16:10

Marion:

Van dit filmpje krijg je een echte sportkick. Ook al spelen ze als een krant, de show is geweldig. In nederland is het dan maar een saaie boel. Mag je blij zijn als iemand een trommeltje heeft meegenomen.
    Wie waren nu het leukst, de cheerleaders of de basketballers.
    Weer een avond om niet te vergeten.
    Super.

dikke kus en groetjes mam