Washington DC - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

21 April 2010 | Verenigde Staten, Houston

Je vliegt 3,5uur en dan nog lijkt het alsof de eerste paar mile niks is veranderd. Alleen de borden en nummerplaten waren anders. Toch was ik er echt. Ik was in Washington. Nou nog niet helemaal want het was Silver Spring waar het hotel stond. Vrijdag middag kon ik intrek nemen in het Hilton. Vrijdag heb ik gewinkeld in Silver Spring. De volgende dag stond de wekker om half acht. Ik wilde de hele dag hebben om zo veel mogelijk te zien. Dingen die ik dan nog had gemist kon ik zondag nog doen. Het warme en veel te grote king size bed werkte behoorlijk tegen deze plannen. Een uurtje later dan gepland was ik dan toch in Washington DC. Ik stapte de metro uit en ik was in een totaal andere wereld. Heerlijk om even niet alleen maar hoge gebouwen, beton en hele grote reclame borden te zien. Ik kreeg er allemaal prachtige oude gebouwen voor terug. Ik wilde gelijk naar het witte huis, maar een parade gooide roet in het eten. Dus ik ben bij het Washington monument begonnen. Daarna ben ik langs alle bekende gebouwen en monumenten gelopen. Het ene monument was nog groter en mooier dan het andere. Ondertussen heb ik genoten van het park en in de zon gezeten. ´s Avonds zag ik dat mijn voorhoofd was verbrand. Alle monumenten liggen op een niet zo´n hele grote afstand van elkaar vandaan. Je kunt van het ene naar het andere monument lopen. Aan het einde van de dag had ik wel pijn aan mijn voeten. De volgende dag waren mijn tenen dus ook bedekt met een pleister. De eerste dag heb ik dus alle monumenten en belangrijke gebouwen gezien. De tweede dag was het tijd voor de musea. Er zijn veel mooie musea in Washington. Alle musea zijn gratis. James Smithson heeft in 1829 zijn hele fortuin aan de stad Washington DC gegeven met als voorwaarde dat de musea gratis moesten zijn. Dit is tot op de dag van vandaag dus ook zo. Bij alle musea die je in gaat is er een tassen controle. Het is erg grappig om daar eventjes te staan en te kijken wat er allemaal uit de tassen tevoorschijn komt. Ik wilde naar het museum of fine arts en american history. Beide musea waren de moeite waard en erg mooi. Ik heb de eerste Amerikaanse vlag gezien en drie schilderen van van Gogh. Daarna nog eventjes een sleutelhanger gescoord voor mijn collectie. In iedere stad waar ik kom neem ik tegenwoordig een sleutel hanger mee. Dus een sleutelhanger van DC kon in mijn collectie niet ontbreken. Nog een keer langs het witte huis en toen moest ik echt terug naar het hotel. Samen met een verdrietige Julian ben ik zondag avond weer naar huis gevlogen. Julian wilde niet naar huis en wilde bij zijn vriendjes blijven. Het nieuws dat we bij de Mac Donalds gingen eten en daarna filmpjes gingen kijken op mijn laptop verzachte enigszins het verdriet.

En zullen ze wel of niet komen. Na zeven maanden word het toch echt wel tijd dat papa en mama ook eens zien waar ik leef. Eerst ligt meneer Pol in het ziekenhuis en loopt nu met ijzeren pinnen in zijn pols rond. Hopen dat die door de douane komt. Het gaat natuurlijk af als die door de poortjes heen loopt. En dan natuurlijk de vulkaan in IJsland nog. De vrouw bij de kassa in de supermarkt was erg bezorgd. Als er wat gebeurd dat kun je niet naar huis zei ze. Toen realiseerde ik me weer even dat ik toch wel heel ver weg zit van mijn familie en vrienden.


  • 21 April 2010 - 17:12

    Juul:

    Pollie,

    Leuk om weer wat te lezen.
    Nog even en je ziet papa en mama weer!!! Erg leuk.
    Geniet nog en nog effe dan ben je ook zo weer in Holland.
    Kuss

  • 21 April 2010 - 17:15

    Papa En Mama:

    De man met de pennen in zijn pols en de mama van goud landen za. a.s.in Houston.Kom op tijd.

  • 22 April 2010 - 11:11

    Eveline:

    Heey!
    Hoe is het ermee. Wat leuk om te zien dat ik ook op die plekken ben geweest in Washington die jij hebt gefotografeerd.
    Veel plezier met papa en mama en tot snel weer!
    Liefs

  • 22 April 2010 - 19:03

    Gert Jan:

    Dertig jaar geleden was ik ook in deze prachtige stad! Mijn God, wat word ik toch een oude vent zo langzamerhand. Ik ben blij dat je van de musea hebt genoten, ze zijn zo mooi en compleet. Mijn bionische broer net nog gesproken, hij komt en zal je alle dikke knuffels van ons overbrengen! Veel plezier en lol met z'n drieën. Dikke kussen van GJ en zijn meiden.

  • 26 April 2010 - 13:56

    Pepie Pol :

    Lieve Annemarie,
    Een leuk reisverslag, cees en marion zijn ook aangekomen fijne weken met ze Liefs Pepie

  • 28 April 2010 - 19:06

    Evelien:

    He zusje

    Wat kan jij leuk schrijven. echt geweldig... Gelukkig ondanks alles zijn pap en mam er. het viel ind. allemaal niet mee om te komen voor ze. maar hoe dan ook ze komen toch al moesten ze zwemmen naar je.

    Ik wil gewoon de eerste zijn. GEFELICITEERD voor dat ik straakies in bed lig. geniet van je verjaardag en de wijn zal vast wel smaken.

    Dikke zoen van mij

  • 16 Mei 2010 - 17:48

    Marion:

    We zijn zelfs al weer terug vanuit Houston Texas. Ondanks pinnen en vulkanen hebben we een heerlijke tijd gehad in de States. We weten nu wat groot is en groter en hoe je woont en werkt in Clear Lake. Het is een geweldig land en als je terug bent zul je vast heel erg moeten wennen aan onze mini kopjes en porties food al dan niet fast, en aan de afstanden. Je bent hier zo waar je moet zijn zonder file dan.
    Ga nog heel veel genieten zolang je er nog bent en ik hoop dat je nog veel van je todo lijstje kan afstrepen.
    Mam

  • 05 Juni 2010 - 20:13

    Evelien:

    He Pietje Pol,

    Ja nou nog even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren maar daar komt snel duidelijkheid over. Een ding: doe wat jij wil. wij blijven hier wel hangen en lopen nier weg!.
    Geniet er van nu het nog kan je zal moeten wennen denk maar eens aan de fles shampoo, de wit zwarte koeien en pakken melk,oreo koekje,c-1000, wordt geen MACHY's meer en geen starbucks, en geen FAST_FOOD!alles wordt inie mini manio .... Ik kom je halen als je terug komt. en zal je een dikke zoen geven. je zus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

aupair

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2010

Dag thuis, dag Houston.

01 Juli 2010

Het weer...

05 Juni 2010

Strand, cowboys, barbecue en vooral 21 zijn.

21 April 2010

Washington DC

03 April 2010

Springbreak
Annemarie

Wonen en vooral aan het genieten van de liefde

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 46342

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 19 Juli 2010

aupair

14 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen in Californië

Landen bezocht: