Het weer... - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Het weer... - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Het weer...

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

01 Juli 2010 | Verenigde Staten, Houston

The Texas summer…..Water becomes a gas, creek beds becomes a solid, and asphalt becomes a liquid.
Ik kan er niet meer omheen. Het is warm en dan bedoel ik niet dat het 25 graden is, maar echt warm. Als je een kwartier buiten bent dan is je rug nat. Het water in het zwembad brengt ook al geen verkoeling meer. De Texaanse zomer is begonnen. In Nederland begint iedereen te puffen als het een week 28 graden is. En ik hoorde al dat er misschien een hittegolf aankomt. Sinds april is hier nu een hittegolf. De tempratuur is hier elke dag rond de 33 tot 39 graden. Daar tegen over staat een gevoelstemperatuur van 42 graden. En ook ’s nachts is het nog warm. Al weken heb ik geen vest meer aangehad. Laatst gingen we bowlen en moest ik sokken aan. Het voelde gewoon vreemd. En dan is het nog juni….

De laatste twee dagen hoor ik onweer als ik mijn laptop opendoe. De weather channel desktop staat al dagen op rood. Op de borden langs de snelweg werden we een paar weken geleden gewaarschuwd. The hurricane season has started. Be prepared. Deze week werden de geluiden wat grilliger en stonden de borden langs de snelweg met een waarschuwing dat je moest zorgen dat de tank van de auto vol was. Alex lag op de loer. Inmiddels is Alex aan land gekomen en is het hier sinds gister niet meer opgehouden met regenen. Het waait al drie dagen en toen ik 24 ballonnen in de auto wilde stoppen voor Daniel zijn verjaardag had ik er toch erg veel last van. We zitten buiten de gevaren zone, maar er is wel kans op de komende dagen op regen en dan bedoelen ze ook veel regen.

• 01 Juli 2010 - 15:29

Anne:

Oiii! Dat is niet niks lieve pol! Ik wil niet met je ruilen, wat dat betreft zijn wij Hollanders dramaqueens! Inderdaad er wordt hier wat afgepuft met die hitte, de zonnebrand, waterijsjes en flessen Spa blauw zijn niet aan te slepen.. Waai niet weg en ik spreek je gauw op Skype! :) Liefs!

• 01 Juli 2010 - 17:34

Juul:

Pollie,

Dat is een keer wat anders dan het saaie Nederlandse weer haha...
    Ik kwam Gerben van de week tegen en die zei ga je ook mee anne van het vliegveld halen zaterdag??
    Wist niet dat je nu al terug kwam haha
    Tot gauw!!!
    Dikke kusss

• 01 Juli 2010 - 19:56

Annemarie:

Ik ben op 19 Juli rond acht uur 's ochtends weer op Nederlandse bodem.

• 02 Juli 2010 - 16:16

Papa En Mama:

Pas goed op je zelf de laatst 16 dagen waai niet weg, en wordt niet te nat van de regen.Tot maandag 19 july en sterke met het met al je koffer naar het vliegveld.Liefs!

• 03 Juli 2010 - 09:32

Zus:

He lief zusje.

Woooww dat is even grillig waai niet weg en geniet van alles wat nu nog kan. De tijd gaat nu heel snel het is bijna 19 juli.

Geniet er van lieverd tot heel snel. Dikke x van Gerben en Evelien

• 03 Juli 2010 - 10:05

Pepie:

Lieve Annemarie
    hier is het ook heet .gisreen was het 36C
    We wachten ook op een bui
    het is vreselijk droog
    nog twee weken een fijne tijd nog dikke kus pepie

• 04 Juli 2010 - 09:41

Marion:

nog even en dan kunnen we je weer knuffelen.
    Bij jou zal het wel mixt feelings zijn. Je gaat veel achterlaten en er komen hier ook weer nieuwe ervaringen.
    Partir cést mourir un peu zeggen de Fransen.
    Je hebt straks wel even tijd om bij te komen.
    Hou het hoofd koel, en pas goed op jezelf.
    Ik doe een wedje voor 3 koffers en een heleboel los spul op je hoofd.
    dikke kus mam

• 08 Juli 2010 - 19:42

PEMS:

Lieve Annemarie,
    Wat een prachtige verhalen en mooie foto's heb je gemaakt. Ja, en aan alles komt een eind en nog een paar nachtjes slapen en ben je weer in Nederland, dat is wel een erg klein landje vergeleken met waar jij nu bent. Maar oké, we hebben wel de beste voetballers, alles is hier oranje, die gekte moet je nu helaas missen. Nou buurmeis, we wensen je een goede reis, kom veilig weer hier, dan kunnen wij weer genieten van je mooie lach.......
    Groetjes van PEMS.

• 11 Juli 2010 - 15:02

Zus:

BRRRRR nog maar acht dagen......

Zet hem op vandaag !!!You can do it!

• 13 Juli 2010 - 08:25

Maaike:

Nu wordt het echt aftellen voor je!

Maak nog wat moois van je laatste paar dagen, sterkte vast voor de reis (altijd afzien, weet er alles van inmiddels...) en tot snel in ons kikkerlandje dat zucht onder een hittegolf momenteel.

Wij hebben afgelopen weekend doorgebracht in Limburg (de warmste plek van NL) op een muziekfestival waar het kwik in de zon opliep tot boven de 45gr, het leek hier Zuid Spanje wel!

See you soon!!

Liefs,

Henk, Maaik en Raúl

• 17 Juli 2010 - 16:38

Papa:

Ik heb je 102 foto's nog eens een keer bekeken en ik zie een prachtige periode die je je leven lang zal meenemen.Tot maandag papa Cees