Strand, cowboys, barbecue en vooral 21 zijn. - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Strand, cowboys, barbecue en vooral 21 zijn. - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Strand, cowboys, barbecue en vooral 21 zijn.

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

05 Juni 2010 | Verenigde Staten, Houston

Drie weken waren ze er. Het voelde alsof ik ze gister nog had gezien toen ze uit het vliegtuig kwamen, maar het was toch echt 9 maanden geleden. Zo gewoon en toch vreemd.

De eerste twee dagen zijn ze bij ons wezen slapen. Twee dagen hebben ze eerst mijn leventje hier meegemaakt. We hebben gegeten met het gezin, gewinkeld en vooral de omgeving bij mij in de buurt bekeken. Maandag zijn ze richting Surfside Beach gereden. Zo verbaasd als ze waren dat er toch echt auto’s over het strand reden zo geoefende bestuurder werd Mama zelf na drie weken. Met de enige commentaar van Papa zijn ze toch overal gekomen. Ze zijn zelfs nog vijf dagen naar New Orleans geweest.
We zijn ook nog met zijn drieën een weekendje naar San Antonio gegaan. San Antonio ligt drie uur rijden van Houston vandaan. San Antonio is bekend van het Alamo monument en natuurlijk de Riverwalk. Aan de riverwalk heb je allemaal restaurantjes. Ik was even vergeten hoe het voelde om op een terrasje te zitten zonder dat er allemaal trucks voorbij rijden en dat alles om je heen beton is. We hebben heerlijk gegeten (natuurlijk bij een steak house) en op het terras gezeten. Zondag zijn we naar Bandera gegaan. Bandera is DE cowboy capital van de wereld dus dat wilde ik wel eens gaan bekijken. We liepen door een verlaten dorp (alle winkels waren dicht) totdat we een aanplakbiljet tegen kwamen van een plaatselijke rodeo. Wij daarop af. Na tien minuten rijden kwamen we aan in het wilde westen. Cowboys en nog eens cowboys. Het was gewoon precies zo als je denkt dat ze zijn. Ik dacht dat ik wel wat was gewend na de rodeo, maar dit was toch wel het hoogtepunt qua cowboys. Nadat we hadden gebeden voor alle moeders (het was Moederdag) en natuurlijk het volkslied hadden gezongen kon het echt werk van start. De rodeo zelf stelde eigenlijk niks voor. We werden nog vrolijk uitgezwaaid in een bijna onverstaanbaar geknauw door de cowboys. Iedereen wist dat we uit Nederland kwamen. Verder hebben we gezwommen in de zee mijn verjaardag gevierd en vooral heel veel bij gekletst.

En wat heb ik al die weken daarna gedaan?
Genoten van het feit dat ik legaal een club in mag en gewoon drank kan kopen in de supermarkt.

Nog 1.5 maand. Ik krijg er helemaal rillingen van als ik er aan denk. Voor mijn gevoel ben ik hier nog maar zo kort, maar ik zit er al tien maanden. De tijd gaat zoooo snel. Ik hou jullie op de hoogte!!!

  • 06 Juni 2010 - 13:37

    Pepie:

    lieve Annemarie
    Geniet er nog maar lekker vaneen maand nog
    liefs Pepie

  • 06 Juni 2010 - 13:53

    Papa En Mama:

    Wat lijkt het al weer lang geleden dat we in Amerika waren. Het went weer snel. Het was fantastisch om te zien waar je zit en nu leeft. De vraag waar ben jij nu annemarie is voor ons een stuk duidelijker geworden. Tot 20 juli zit ons "meisje" nog in de grote stad Houston, en daarna is het weer wennen in de wereldstad Leusden. Ach alles is in verhouding klein, dus dat went ook wel.
    Liefs papa en mama.
    Bye and see you.

  • 06 Juni 2010 - 15:07

    Eveline:

    Alweer 10 maanden, wat gaat de tijd snel zeg! Ik kan wel zien dat je het ontzettend naar je zin hebt.
    Geniet er nog even van 1,5 maand en daarna gaan we zeker een wijntje drinken!
    Liefs

  • 06 Juni 2010 - 17:01

    Gert Jan:

    Lieve Annemarie,

    Nog anderhalve maand genieten! Nu ben je er nog, wie weet hoe lang het duurt voordat je weer een keer naar de VS kan!

    Dikke kussen van Gert Jan en zijn meiden

  • 07 Juni 2010 - 10:06

    Anne:

    Lieve pollie! Leuke foto's en weeeer een leuk verhaal! Ik zie je gauw, het is aftellen geblazen!! Liefs

  • 11 Juni 2010 - 20:20

    Zus:

    He zusje,

    Het is en blijft raar als er in eens mensen komen die van ''thuis'' zijn. Dat gevoel kreeg ik ook toen ik bij jou ''thuis'' was.

    Wat gaat het snel. Zo sta je op schiphol en zo komt mijn liefste zusje weer thuis. wij nemen je mee in leusden/amersfoort en beginnen gewoon weer waar we zijn gebleven.

    Geniet er van lieverd. Dikke zoen van Gerben en Evelien

  • 23 Juni 2010 - 08:46

    Papa:

    Nog 26 dagen dan ben je weer een echte kaas kop, en zie ik je weer wat meer. Veel plezier met het WK.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

aupair

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2010

Dag thuis, dag Houston.

01 Juli 2010

Het weer...

05 Juni 2010

Strand, cowboys, barbecue en vooral 21 zijn.

21 April 2010

Washington DC

03 April 2010

Springbreak
Annemarie

Wonen en vooral aan het genieten van de liefde

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 46342

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 19 Juli 2010

aupair

14 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen in Californië

Landen bezocht: