New Orleans - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu New Orleans - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

New Orleans

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

04 Januari 2010 | Verenigde Staten, Houston

Het is alweer veeeel te lang geleden. Dus het is tijd voor een verhaaltje.

Om nog meer van Amerika te zien dan alleen Houston ben ik met kerst in New Orleans geweest Donderdag ochtend vroeg begonnen we (Niek en ik) aan onze reis. Ik had zelfs mijn auto schoongemaakt (nou ja de binnenkant, maar het was ook echt een keer nodig) wat alleen maar voor me eigen bestwil was want niemand anders had het door. Zes uur lang hebben we in de auto gezeten. Gelukkig bestaan er broodjes met zalm, chocolade koekjes, chocolade cake en Mountain Dew. New Orleans is de stad van de jazz blues en jammer genoeg ook bekend van Katrina. Er is niet veel meer te zien van de oorkaan die in 2005 New Orleans zwaar getroffen heeft. In de stad is alles inmiddels weer opgebouwd. De French Quarter is het gedeelte waar het allemaal gebeurd. Uit elk café komt er muziek (zie en voor al luister ook het filmpje hieronder).Er staan mensen op het balkon kettingen naar beneden te gooien. Ik dacht dat het alleen met Mardi Gras was maar het hele jaar door kan je kettingen scoren.

De jazz en de blues muziek komt uit New Orleans. Het komt omdat er veel slaven werkzaam waren. Veel inwoners van New Orleans hebben nog een donkere huidskleur. De slaven reageerde zich af met muziek en zo ontstond de jazz en blues muziek. De meeste blues bestaat ook uit klaag zang en lange, emotionele nummers. Gelukkig is het nu wereld wijd bekend en kan ik als blanke er ook van genieten. Dus wie er op dit moment bij mij in de auto zit moet verplicht naar de blues en jazz luisteren, want de aankoop van een CD kon natuurlijk niet ontbreken.
Verder moest kerst ingewijd worden met een bezoek aan de kerk. Ik wilde altijd al een keertje naar de kerk in de USA, maar dit wilde ik wel een beetje anoniem doen. Als ik hier naar de kerk ga dan ben ik bang dat ik daar aan vast zit. Ze zijn allemaal zooooo fanatiek. De meeste mensen hadden helemaal geen boekje nodig. Nou is de kerk geen onbekend terrein voor me, maar dat ik nou liedjes uit me hoofd ken. Het was een echte kerst nacht dienst. De kerk was helemaal vol. Er stonden zelfs een hoop mensen. Ik vond het een bijzondere ervaring en laten we het daar maar bij houden.
Het kerst gevoel was er zelfs na de kerk dienst nog niet. Misschien ook niet zo gek als je met een vest buiten rond loopt. Ja ik heb gehoord dat er sneeuw was. En praat er niet over dan zal ik het ook niet over het weer hier hebben. Ik had wel voor een dagje eventjes sneeuwballen willen gooien, maar daarna weer heel snel terug hier heen. Brrr wat zullen jullie het koud hebben gehad.
Na vier ontzettend leuke dagen met veel lol moesten we jammer genoeg weer naar huis. De terug weg leek veel en veel langer, misschien omdat je weet wat je achterlaat.

En het nieuwe jaar moest ook in Houston gevierd worden. Zeven uur later mocht ik dan eindelijk officieel gelukkig nieuwjaar schreeuwen. . Voor het eerst had ik echt het gevoel dat ik heel ver weg zat. Het was zo´n raar idee dat het bij jullie al twaalf uur was en dat ik nog aan mijn avondeten moest beginnen. Het was eventjes moeilijk omdat ik het niet in Amersfoort kon vieren met mijn vriendinnetjes. Maar het jaar is goed begonnen.

In de vakantie ben ik ook nog een dagje naar Galveston geweest. De foto´s kan je hieronder bewonderen. We zijn met de auto naar een eiland gereden. Je ziet nog erg goed wat Ike vorig jaar allemaal heeft aangericht. Daarna zijn we naar Kimah geweest. Kimah is het uitje voor Amerikanen. Het park is compleet met attracties en restaurants.

Het gaat nog steeds goed met me in het verre Amerika zoals de meeste van jullie dat noemen. Dus maak je over mij geen zorgen. Ik red me wel hier. Alleen word ik wel een echte Amerikaan. Het voelt als thuis. Het is echt heel vreemd maar Nederland lijkt al zo ver weg.

Ik zou beloven dat ik wat meer berichtjes er op zet, want anders ben ik alweer de helft vergeten. De laatste tijd is het er niet echt van gekomen. En ik maak nog steeds van alles mee dus genoeg om over te schrijven.

Heel veel liefs uit Houston!!!

  • 04 Januari 2010 - 18:15

    Gert Jan:

    Hoi Annemarie,

    Allereerst de beste wensen uit Soest van ons alle vier! Veel gezondheid en geluk, dan volgt de rest vanzelf. Heerlijk om je verhaal weer te lezen en inderdaad voor je trouwe volgers moet je echt regelmatiger een stukje schrijven en foto's plaatsen. Veel liefs en veel plezier binnenkort met je grote zus.
    Dikke kus GJ en zijn meiden

  • 04 Januari 2010 - 19:22

    Juul:

    Pollie,

    Leuk om weer wat te lezen!!!
    Fijn dat je leuke dagen hebt gehad.
    Nog even en je zus komt jou kant op!! Dat wordt zeker gezellig. Had al tegen eef gezegt dat ze je een dikke knuffel moet geven!!
    KUSS

  • 04 Januari 2010 - 19:48

    Marion:

    He texaan, straks herken ik je niet meer. Ga ik heel hard roepen Annemarie waar ben jij. usa.
    Het gaat nog wat worden als die amerikanen je eruitknikkeren met de zomer. Snel weer sparen voor een ticket. Geniet ervan en voor je het weet komt je zus even meegenieten met jouw.
    Kus mam.

  • 07 Januari 2010 - 10:42

    Pepie:

    Lieve Annemarie

    Een heel goed 2010 uit Veenendaal dank je wel voor het leuke reisverslag nog een week dan komt je zus,leuk om naar uit te kijken Uit een wit en koud holland
    Liefs Pepie

  • 11 Januari 2010 - 17:45

    Eveline:

    Lieve Annemrie,

    Wat leuk om weer wat van je te lezen!
    Zo te zienheb jij ook leuke dagen gehad!
    Ik hoop dat verder alles goed met gaat!
    Tot snel.

    Liefs Eveline
    xxx

  • 24 Januari 2010 - 18:16

    Oma Rietje:

    Jammer dat ik je niet gezien heb op skype. De foto's heb ik wel gezien.
    Ik vond ze leuk.
    De hartelijke groeten van oma met een dikke kus. Tot ziens of tot horens.

  • 24 Januari 2010 - 18:16

    Oma Rietje:

    Jammer dat ik je niet gezien heb op skype. De foto's heb ik wel gezien.
    Ik vond ze leuk.
    De hartelijke groeten van oma met een dikke kus. Tot ziens of tot horens.

  • 25 Januari 2010 - 18:02

    Zus:

    Nou kom maar door met het nieuwe verhaal..... x mij

  • 27 April 2010 - 15:01

    Familie Van Boxtel:

    Hallo Annemarie,

    Alerreerst van harte gefeleciteerd met je verjaardag namens ons allen. Geniet ervan dat je ouders komen en maak er samen een mooie tijd van. Zo te zien geniet je er heel erg van daar en hou dat ook nog even vol. Heel veel groetjes uit Reek van Arnold,Gerrie, Roel en Sabine doeiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

aupair

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2010

Dag thuis, dag Houston.

01 Juli 2010

Het weer...

05 Juni 2010

Strand, cowboys, barbecue en vooral 21 zijn.

21 April 2010

Washington DC

03 April 2010

Springbreak
Annemarie

Wonen en vooral aan het genieten van de liefde

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 46342

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 19 Juli 2010

aupair

14 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen in Californië

Landen bezocht: