Don’t mess with Texas. - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Don’t mess with Texas. - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Don’t mess with Texas.

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

19 November 2009 | Verenigde Staten, Houston


De maand van kerst, sinterklaas, oud en nieuw, koude dagen, warme chocolade melk (met slagroom:-))en schaatsen komt er al weer snel aan. Elke ochtend als ik mijn kast in loop dan denk ik nou doe maar weer de driekwart broek aan. Het gaat zo tegen je gevoel in dat je maar weer een T-shirt aan doet terwijl je het gevoel hebt dat het tijd word voor laarzen, dikke sokken, vesten, lange broeken. Het is nu al een paar weken 23 graden (ik weet geen eens meer hoe 10 graden voelt) met een blauwe lucht en niet meer benauwd. Dus kortom echt heerlijk weer. Iedereen komt ook weer buiten. In de zomermaanden leef je binnen en in de wintermaanden buiten. In downtown is er zelfs een heel tunnel systeem. Je kunt dan lekker koel onder de stad doorlopen. Dus ik mag niet klagen. Dus met kerst kunnen we misschien wel even buiten zitten of misschien zelfs de enorme lappen vlees die hier uiteraard gewoon in de winkel liggen op de barbecue gaan leggen. Het enige echte nadeel van het weer is dat er altijd muggen zijn. Geen gewone muggen, maar enorme muggen. Ze kunnen ongelofelijk goed prikken dus als gevolgd dat je de volgende dag de hele dag jeuk hebt. Ik heb nog nooit zoveel after bite gebruikt in me hele leven als hier.

Natuurlijk zijn er overal volop Kerstmannen, sneeuwpoppen, kerstballen en nog veel meer versiering te zien. Amerikanen blinken uit in versieringen hoe gekker hoe beter. Als je hier over straat rijd zijn sommige winkels al helemaal versierd. Alles is al helemaal klaar voor de kerst. Na Thanksgiving wat aan het einde van de maand is mogen officieel ook alle tuinen omgetoverd worden tot een waar kerst paradijs. Als ik zag hoe het hier met Halloween er uit zag ben ik heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat worden. Mij Hollandse ik zegt dan we hebben toch ook nog sinterklaas. Toen Niek het uit ging leggen aan Ghassan(een jongen uit Pakistan) klonk het als een raar feest. Een man uit Spanje en zijn slaven die we zwarte pieten noemen. Eind november komen ze met de stoomboot naar Nederland en brengen cadeautjes mee:-S Toch ben ik zeker van plan om de pepernoten , speculaas lucht straks te gaan ruiken als we fanatiek gaan bakken.

Twee weken geleden voelde het even als thuiskomen in Old Town Spring. Old Town Spring is een klein dorpje ten noorden van Houston. Het is echt typisch Texaans dorpje met allemaal houten huisjes. Ik miste alleen nog de cowboy´s in hun schommelstoel. Geen idee waarom daar uit het niets een Nederlandse winkel zit, maar hij zit er! Ze hadden stroopwafels, drop, aanmaaklimonade, café noir koekjes, echte calve pindakaas MET nootjes, alle hak producten (boeren – rode kool) alles van conimex, chocolade letters, beschuit, vlokken, hagelslag en zelfs kroketten en bitterballen. En nog heel veel rotzooi die wij allemaal mee hebben gesleept hiernaartoe en wat gewoon drie kwartier verder rijden te koop is. Zoals miniatuur klompjes alles wat ook maar een beetje delfts blauw is. Het fijnste vond ik nog dat je gewoon tot ziens door de winkel kon roepen en dat de vrouw achter de kassa ook tot ziens zei (inmiddels wel met een enorm accent, maar ze kon het!!). Het voelde even als thuiskomen, maar als zodra je winkel uit was je weer echt in Texas. Dit werd duidelijk gemaakt door de hoeveelheid trucks dikke Amerikanen en het enorme accent wat ze hier hebben.

Je bent niet in Houston geweest zonder het Space Center gezien te hebben. Natuurlijk ben ik al een paar keer naar het space center geweest, maar had niet meer gezien dan de playground. Dus heb ik me vorige week als een echte toerist gedragen en ben naar het Space Center geweest. Het was indrukwekkend om de enorme raketten te zien die ze de lucht in schieten. Ze zijn gigantisch. Verder was het wel leuk om alles te zien, maar ik denk dat je toch een echte NASA fan moet zijn om er echt van te genieten. We zijn met een treintje over het terrein geweest en we werden begeleid door een heel bijzondere dame. Ze was gehuld in een korte broek met enorme spekkuiten en ze brulde de hele tijd dat we moesten doorlopen opschieten niet te lang bij alles konden blijven kijken. Wat het gevolg was van enorm flauwe grappen en lullige opmerking (heerlijk om dit soms in het Nederlands te doen). Ik bied via deze weg oprecht mijn excuses aan :). Er werden ook tussen door van die echt flauwe Amerikaanse grapjes gemaakt waar iedereen om moest lachen behalve ik. Een voorbeeld alles is hier 100% echt nou ja honderd procent eigenlijk 99% want de planten die hier staan zijn nep hahahahha nee het was niet grappig ook al deed die nog zo ze best.

Het moest er toch van komen ook al wilde ik niet. Mijn rijbewijs. Ik had mijn social security number (sofi nummer) al snel gekregen dus dat betekende dat ik ook voor mijn rijbewijs moest. Zoals de meeste van jullie weten is autorijden niet bepaald mijn hobby en examens en auto rijden nee daar hou ik helemaal niet van.
Een schets wat mij overkomen is:
Ik met mijn auto er heen gereden(ja ik moest voor me rijbewijs en ben naar het department of social security gereden). Ik voelde me net weer achttien toen ik voor het eerst in me les auto stapte. De hele tijd zei ik tegen mezelf Annemarie je hebt al een keer je rijbewijs gehaald dus dit gaat ook lukken alleen is het in het Engels (Help help). Allereerst moest ik uiteraard een formulier invullen met me gegevens. Daarna voor een foto en je moest wat lezen. Ik was natuurlijk niet de enige in het gebouw. Annemarie werd omringd door alle gangster uit Houston. Iedereen had tatoeages niet een maar hele armen vol. Ze hadden panty’s om hun hoofd (om de haartjes in model te houden) gouden kettingen en gouden tanden om het compleet te maken. Het voelde even of ik in een film zat. Ik werd natuurlijk weer aangesproken. Toen ik zei dat ik uit Amsterdam kwam (ze hoorde me accent en dan word je hier automatisch gevraagd waar je vandaan komt) was ik hun grote vriend. Ze komt uit Amsterdam schreeuwde die nog door het gebouw om het compleet te maken. Ik kon mee stappen met hun en werd zo in de grote gangster familie opgenomen als ik wilde.
De theorie test bestond uit dertig vragen. Gelukkig stelde de theorie nog wel wat voor. Voor de $24,- (wat je hier moet betalen om je rijbewijs te halen) krijg je drie keer de kans om je theorie te halen en je mag een keer afrijden. Ik kan er nog steeds niet over uit $24.- en je hebt je rijbewijs. Geen wonder dat iedereen hier als gekken rond rijden. Don’t mess with Texas staat overal nou ga eerst maar eens een normaal examen afnemen stelletje rare weg piraten (ik moet even me frustratie kwijt). Terwijl het hier echt lastig rijden is. Je hebt soms zeven wegen over elkaar heen en dan komt er weer een gekke cowboy langs die je kei hard van rechts inhalen. Bijna had ik door het gebouw geschreeuwd ´´weten jullie wel niet hoeveel het in Nederland kost´´. Nadat ik me theorie had gehaald moest ik maandag terug komen. Sorry maar de lijst is al vol . Ik maandag weer terug met me goede gedrag. Sorry het computer systeem ligt er uit we kunnen geen examens afnemen vandaag. Ik dinsdag weer terug. Sorry maar er is geen plek meer vandaag. AAAAAAAHHHHH. Donderdag weer terug. Hallo ik ben er weer.
Na een half uur gewacht te hebben kwam er een dame naast me zitten. Ze had een heel erg accent waardoor ik het bijna niet hoorde of ze nou rechts – links – af rechtdoor bedoelde.
Een rondje gereden (je moet hier je eigen / geleende / gestolen auto meenemen) netjes bij alle stop borden gestopt, en ik moest file parkeren en inparkeren (je hebt hier alleen maar grote vakken wat wil je ook me al die trucks). Als je hem dus hier niet in een vak kunt parkeren nou dan kan je het nooit. Je bent geslaagd!! Jeeeeh ik mag me een echte Texaanse gek op de weg noemen die voor $24,- dollar haar rijbewijs heeft gehaald. Maaaaaar DON’T MESS WITH TEXAS. Yeah right.

Verder gaat alles goed hier hoor!!!
Met de kindjes gaat het ook goed!!

Kus en weer bedankt voor de reactie doet me goed om te zien dat jullie allemaal met me mee leven erg leuk om te lezen!

  • 20 November 2009 - 16:10

    Papa Cees.:

    Erg leuk om te lezen en mooi opgeschreven Annemarie.Spreek en zie je op skype.

  • 20 November 2009 - 17:43

    Anne:

    Little dutch girl pollie!

    Waaaa wat is het genieten om een verhaal van jou te lezen!:)

    Leukleukleuk, geniet maar lekker van het weer! Ik ben vandaag voor de zoveelste keer nat gereden door een Nederlandse wegpiraat welteverstaan!

    We skypen!

    Dikke kus,

    Annepan & een xje op je vleermuis (haha!) van Frederik


  • 20 November 2009 - 17:47

    Anne (weeeeer):

    O ja lekker he zo'n inloopkast! Te erg om te horen dat je gewoon nog in je zomerse kloffie loopt hoor! Ik ga haast geloven dat je de zon mee hebt genomen toen je op Schiphol stond met je koffertje :P

  • 20 November 2009 - 17:55

    Laura :

    He Annemarie,

    Leuk je verhaal te lezen, misschien wordt het voor mij voor vertrek ook nog een keertje tijd om naar spacecenter te gaan, ziet er erg leuk uit! :-)

    Vast tot snel!

  • 24 November 2009 - 10:09

    Juul:

    Pollie,

    Weer super om te lezen!! Zo krijg ik nog meer mee met wat je daar allemaal uitspookt haha...
    Fijn dat je nog lekker weer hebt, hier veel regen natuurlijk maar gelukkig nog niet zo koud!!! Geniet lekker en tot gauw.
    Kusss

  • 24 November 2009 - 15:40

    Marion:

    Gelukkig weten de texanen nu ook dat je kan rijden, al denken ze dat je stoned bent en uit amsterdam komt. Hoe was het dan om met klompen af te rijden ha ha, vroeg ze daar niet naar? Het is altijd goed om een paar goede vrienden te hebben bij de gangsters, wie weet waar het nog eens van pas komt. Vroeger mocht je je rijbewijs uit het buitenland hier omzetten voor een nederelands rijbewijs. Nou dan ben je inclusief vlucht en die 24 dollar nog met een koopje er vanaf.
    Een mooi verhaal piet en ik zou zeggen knip en plak ze deze week met de kinderen en niet te veel kalkoen eten hoor.
    dikke kus mam.

  • 25 November 2009 - 13:38

    Pepie:

    lieve Annemarie .
    Wat een leuk verslag.
    gefeliciteerd met je rijbewijs
    Liefs Pepie

  • 27 November 2009 - 13:57

    Evelien:

    He zus,

    Hoe was het gistren?
    was de kalkoen lekker?? en appeltaart??

    Ik had je verhaal al wel gelezen maar nu nog maar een keer.
    Dat verhaal over Daniel is ook super.. (gezellig boodschappen doen met Silvie haha)

    Ik kom snel nog 48 nachtjes slapen kus mij....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

aupair

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2010

Dag thuis, dag Houston.

01 Juli 2010

Het weer...

05 Juni 2010

Strand, cowboys, barbecue en vooral 21 zijn.

21 April 2010

Washington DC

03 April 2010

Springbreak
Annemarie

Wonen en vooral aan het genieten van de liefde

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 910
Totaal aantal bezoekers 46342

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 19 Juli 2010

aupair

14 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen in Californië

Landen bezocht: