Verhuisd - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Verhuisd - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Verhuisd

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

23 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Houston

Lieve Allemaal,

Hier is Houston gaat het nog steeds goed.

De eerste paar weken voelde nog een beetje aan als vakantie maar nu word het gewoon en begin ik mijn leventje hier een beetje te ontdekken. Ik heb nog geen heimwee gehad. Alhoewel ik wel het kleine Nederland mis. De kleine winkelcentrumpjes en dat je gewoon op je fiets kan stappen en naar iemand toe kan fietsen of met de bus:D. En natuurlijk familie en lieve vriendjes en vriendinnetjes. Veel dingen vind ik leuk aan Texas (het is Texas en geen amerika), maar ook een aantal dingen niet. Ik verbaas me nog steeds over hoe bepaalde dingen hier gaan. Het is een ontzettend modern land maar betalingen gaan nog steeds met cheques. Zo moet ik om de twee weken met mijn cheque naar de bank (je kunt ook door de drive true rijden) om mijn salaris op mijn bankrekening te zetten. Ik hou wel van de Amerikaanse ‘’vriendelijkheid’’. Sommige mensen zijn oprecht geïnteresseerd in je en maken gewoon op straat een praatje met je. Ook krijg je soms van een wild vreemde een compliment over wat je aan hebt. Je kan hier ook soms heerlijk anoniem zijn en niemand zal je raar aankijken als je anders dan andere bent. Verder zijn al mijn vooroordelen waar. ´s Ochtends vroeg staat er inderdaad een rij voor de Mac Donald’s en een rij voor de Starbucks om je dagelijkse cafeïne naar binnen te werken. Fast food is hier erg goedkoop en de gezonde dingen zijn een stuk duurder waardoor de keuze dus voor veel mensen snel gemaakt is. Amerikanen hebben een beetje haat liefde verhouding met eten. Het is iets wat moet en daardoor ze in de auto of afhaal / opwarm maaltijden eten.

Verder heb ik het winkelen hier ontdekt en ben ik hier voor de verandering niet na een uur al weer klaar om vervolgens in de kroeg te belanden. Het is een waar paradijs voor shop liefhebbers. Je hebt hier ontzettend grote malls waar je enorm goed kan winkelen (en erg leuke winkels). Ik moest hard lachen toen ik hoorde dat de vorige au pair met vier koffers naar huis ging maar ik ben ook al hard op weg om de vier koffers te halen aan het einde van het jaar (geen idee hoe ik dat moet gaan vervoeren, maar dat ik gelukkig een zorg voor later). In het centrum van Houston zit de Gallaria mall. Er is zelfs een ijsbaan midden in de shopping mall. We gaan nog een keertje schaatsen. Dan is het 30 graden buiten en kan je binnen schaatsen. Als energie niks kost dan ga je ook zulk soort dingen bedenken. Overal waar je binnen komt is het koud. Niemand bedenkt zich om de airco wat lager te zetten en dat iedereen voor de verandering niet in een vest binnen rond loopt. Of zoals mij altijd overkomt dat ik het koud heb omdat ik mijn vest weer eens vergeten ben. Als je naar buiten gaat dan krijg je een soort van warme (vochtige) deken over je heen. Twee weken geleden was het hier 18 graden en zat ik te zeuren dat ik het koud had (ja ik blijf toch echt een Nederlander). Je went zo snel aan het warme weer hier dat als het beneden de 15 graden is het echt koud word. Het regent hier wel vaak en als het regent dan regent het ook goed. Soms is de regen zelfs warm!

Ook heb ik de cheesecake factory ontdekt met dank aan Roxanne. Het eten is daar goed en de cheesecake punten na de hoofdmaaltijd zijn delicious. Ze hebben ontzettend veel keus dus ik kan het hele jaar nog eten zonder een keer hetzelfde te eten. Wat absoluut geen straf is.

Verder ben ik twee keer naar de bioscoop geweest. Ik ben naar Julie en Julia en naar The Invention of Lying. En we gaan natuurlijk naar This Is It de film over Micheal Jackson.

O ja ik ben bij de IKEA geweest. Ontzettend grappig om daar rond te lopen echt alles is het zelfde ja ze hebben ook hier Zweedse balletjes, een speelparadijs en knäckebröd. Als je frisdrank besteld krijg je wel een halve liter (wat ik tegenwoordig niet meer als raar ervaar en na een kwartier op is). Het enige kleine verschil is dat er dikke Amerikanen rondlopen die soms geen eens in de stoelen of bedden passen laat staan als ze allebei in een bed moeten slapen.

Vorige week ben ik naar een park geweest midden in Houston. Er staat daar een groot beeld van Sam Houston waar de stad naar vernoemd is. Verder is het een enorm mooi park met veel fonteinen en je kunt varen op de vijver. Voor de mensen (Amerikanen) die geen zin hebben om te lopen rijd er een treintje door het hele park. Verder zitten er enorm veel musea daar in de buurt en de zoo waar ik zeker nog een keer heen ga. Ik werd natuurlijk weer aangesproken door een echte Texaan die bijna alleen over ze auto kon hebben. Hij wilde me het hele park laten zien en me uit eten nemen. Ik heb bedankt voor het aanbod (mijn Engels was opeens geweldig goed). Verder vroeg die of iedereen op klompen loopt in Amsterdam en of er tulpen zijn. En nee er zijn niet alleen maar molens in Nederland. Amerikanen hebben echt zo verkeerd beeld over Nederland (lees Amsterdam Amerikanen zeggen Amsterdam in plaats van Nederland), maar het heeft totaal geen zin om ze uit te leggen dat Nederland nog zo veel meer te bieden heeft dan coffeeshops, klompen, tulpen, molens en de wallen.

En jaaah we zijn verhuisd jeeeeeh. Allemaal zijn we er ontzettend blij mee dat we het appartement gedag hebben gezegd. Iedereen heeft nu meer zijn eigen plekje en we kunnen alle spullen kwijt (nou bijna dan de garage staat overvol). Ik heb nu een eigen badkamer wat erg fijn is. Een kamer is mijn slaapkamer en de andere kamer een gastenkamer als er geen logees zijn kan ik die kamer ook gebruiken. Verder is heerlijk om een tuin te hebben waar de jongens kunnen rondrennen en hun energie kwijt kunnen. De speel kamer is nu helemaal klaar en hij is erg in trek bij de jongens. Ook kunnen we nu lekker in de tuin zitten en buiten eten. Er komt nog een overkapping om schaduw te creëren. De werkmannen zijn de afgelopen weken druk bezig geweest met alles schilderen enz. Er is nu kleur in het huis blauw groen geel rood en mijn kamer is gewoon wit. We hebben een trampoline in de tuin. Ik voelde me ook weer even kind toen ik stond te springen. Het duurde maar drie minuten want op een trampoline springen als het buiten dertig graden is niet echt een pretje. Verder komt er een zwembad in de tuin. Als alles goed gaat kunnen we begin december in de achtertuin zwemmen. Ja dan is het hier nog steeds niet heel koud.

Van woensdag op donderdag nacht was er HEAVY rain voorspeld en het was dus ook echt heavy rain. Overal was een overvloed aan water gekomen en de wegen stond echt heeel erg blank. Met als gevolg dat de volgende ochtend overal files stonden. We gingen maar met zijn tweeën in de auto de kinderen weg brengen maar het was wel heel erg. De weg naar school was afgesloten dus we moesten omrijden. De terug weg gingen we het toch even proberen of de weg alweer open was de nieuwsgierigheid waarom het afgesloten was trok toch wel heel erg. We reden de weg op en stond er een politie wagen met ze lichten aan en daar achter een auto die vast zat in een enorme plas. Nu begrijp ik dus ook waarom ze grote auto’s hier hebben. Het is dus zo af en toe helemaal geen overbodige luxe. Met zulke weersomstandigheden heb je ook een grote auto nodig.

Ik had nog rondgekeken of hier organisaties zijn voor mensen met een verstandelijke beperking. Er is een organisatie hier in de buurt en ik heb me opgegeven voor een rondleiding. Ik ben erg benieuwd hoe ze het hier doen. Ik heb het adres gekregen van een moeder waarvan de kinderen ook op de brookwood elementary school zitten. Zij heeft een zoontje van 9 met ook het down syndroom. Ze vertelde dat hier veel mensen niet naar een instelling gaan en thuis blijven wonen. Ook zijn deze mensen veel meer geïntegreerd dan in Nederland dus ik ben heeeeel erg benieuwd.

Nu denken jullie zeker werkt ze ook nog jaaaah ik werk ook nog minimaal 40 per week. En deze week veel meer omdat ik mee heb geholpen met de verhuizing.
Met de kinderen gaat het goed. Ik leer pokemonnen van de oudste. Hij vind dat ik het aardig doe, maar ik wist niet dat het zo moeilijk was. Een hele tactiek zit er achter. Dus als ik terug ben ik een volleerde pokemonster:P. Met de andere twee gaat het ook goed.

Dit lijkt me wel weer genoeg lees voer voor deze keer….
Sorry voor de taalfouten en kromme zinnen maar ik ben moe en ga zo lekker slapen.
Tot de volgende keer en bedankt voor alle leuke reacties!!

p.s. zondag zet ik de foto’s erop!

  • 24 Oktober 2009 - 09:58

    Anananananas! :D:

    Pollieee! Leuk verhaal! Geniet maar lekker van die temperaturen! Hier is het brrrrkoud! En het fenomeen heavy rain begint in Nederland ook erg te komen, af en toe gaat het hier ook hard! Ben benieuwd naar je foto's! We mailen! Liefs

  • 24 Oktober 2009 - 12:22

    Juul:

    POL,

    Erg leuk om weer wat te lezen!! Had soms al gekeken of je al een verhaal had. Ik ben ook nu aan het afkicken in Nl, want in Egypte was het 36 elke dag!!!
    Tot mails.
    Kus

  • 25 Oktober 2009 - 11:29

    Evelien:

    He Annemarie,

    Zo wat een verhaal en super leuk om te lezen.
    Ik ben zo benieuwd wat ik daar ga zien en beleven en natuurlijk Miami.
    Grote kans dat we nog bekende sterren tegen komen.
    Dus dat is niet heel vervelend.

    En zijn de vlekken van de hagelslag uit de vloerbedekking gegaan?

    Ik spreek je vanavond dikke x van mij ...

  • 25 Oktober 2009 - 20:02

    Von.:

    Pollie,
    Erg leuk om te lezen hoe je het in Houston hebt! Net zoals Ann al zegt, het is hier weer typisch Nederlands weer, niet echt een aanrader dus maarja geniet daar lekker van je korte broekjes en hopen dat die heavy rain eventjes uit blijft;)
    Heel veel plezier daar en een hele dikke kus!

  • 26 Oktober 2009 - 19:17

    Marion:

    Hoi polleke, wat een verhaal zeg. Leuk met de foto's erbij.
    De tijd is hier veranderd in wintertijd en dat is goed te merken. Het waait, regent en het is al heel vroeg donker. De appeltjesboom die je uit je raam ziet is helemaal rood en zit vol met appeltjes. (ze zijn nog niet verkocht) Goed om je weer op skype te zien na onze vakantie.
    Wordt niet te bruin dan steek je zo af.
    dikke kus mam

  • 01 November 2009 - 13:33

    Henk, Maaike En Raúl:

    Hoi Annemarie,

    Leuk om je wel en wee zo te volgen!

    Liefs,

    Henk, Maaike en Raúl

  • 05 November 2009 - 02:43

    Annemarie Pol:

    Nou hehe ze heeft eindelijk de foto's erop staan. Sorry voor het lange wachten maar..... je moet maar zo denken ze heeft het vast naar haar zin:-)

  • 07 November 2009 - 14:43

    Gert Jan:

    Hoi Annemarie,

    Erg leuk om naast het uitgebreide verslag nu ook de foto's van het nieuwe huis te kunnen zien. Vorige week hebben we je live gezien en geconstateerd dat het goed met je gaat. We blijven je volgen! Veel liefs uit Soest van Gert Jan en zijn meiden.

  • 08 November 2009 - 12:41

    Marion:

    Hoi Annemarie,
    Wat een leuke foto van jou als heks, je ziet er nog erg patent uit voor een ouwe toverkol. Die chirurg en die boef hebben ook een heleboel lol zo te zien. Echt iets voor jou zo'n feest.
    In al dat zonlicht ziet het er allemaal nog niet zo eng uit in de tuin van de buren, maar 's nachts is het wel een ander verhaal. Moet je niet net een thriller hebben gekeken, zoals je zus en ik gisteren. Red Dragon (met hannibal) dan is daarna alles eng.
    Groetjes en tot skypes en een heeeeele dikke kus.

  • 08 November 2009 - 18:05

    Sabine Van Boxtel:

    Hey Annemarie,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Het zal vast een hele beleving zijn en zeker een ervaring die je altijd bij zal blijven! Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen. Een hele fijne tijd toegewenst!

    Groetjes Sabine

  • 11 November 2009 - 07:21

    Pepie Pol :

    lieve annemarie wat een leuk verslag Zo ver weg en toch dichtbij .groetjes uit een nat nederland
    liefs Pepie

  • 17 November 2009 - 11:55

    PEMS:

    Hoi Annemarie,
    Wat leuk om je verslag te lezen en wat een fijn idee dat je het naar je zin hebt. Van ons de groeten vanuit een saai regenachtig en winderig Leusden.

  • 18 November 2009 - 13:18

    Babs:

    Hoi Annemarie,
    Kreeg gisteren na een vergadering een briefje in mijn handen gedrukt met jou web adres. Had geen idee dat je in Amerika zit! Leuk reisverslag, vind je wel een bikkel dat je zo'n avontuur hebt opgezocht. En dat voor zo'n (vroeger) verlegen peutertje. Zal je verslagen blijven lezen en heel veel plezier!!
    gr Babs speelzaal Blijhof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

aupair

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2010

Dag thuis, dag Houston.

01 Juli 2010

Het weer...

05 Juni 2010

Strand, cowboys, barbecue en vooral 21 zijn.

21 April 2010

Washington DC

03 April 2010

Springbreak
Annemarie

Wonen en vooral aan het genieten van de liefde

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 46342

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 19 Juli 2010

aupair

14 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen in Californië

Landen bezocht: