Hoe is het in de USA? - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Hoe is het in de USA? - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Hoe is het in de USA?

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

19 September 2009 | Verenigde Staten, Houston

Ik ben nu al weer een tijdje in Houston. Dus tijd voor een update. Ja hij komt er echt aan….

Het Amerikaanse leventje begint steeds meer te wennen.

Hoe ziet mijn week eruit…
Mijn dag begint om zeven uur ´s ochtends. De kinderen zijn al eerder wakker maar gelukkig kan ik om zeven uur beginnen. Dan is het eten en aankleden en naar school. Ze worden nu nog met de auto naar school gebracht. Als we straks gaan verhuizen dan gaan ze met de schoolbus. De kinderen naar school brengen is de auto voor rijden en dan de deuren open doen. Er zitten van die knopjes bij de achter uit kijk spiegel. De juffen halen de kinderen eruit even zwaaien en dat is het. Aan het begin vond ik dit echt heel raar om te doen. De jongste moet om negen uur naar school en voor de oudste twee begint de school al om acht uur. Tussen door doe ik altijd met de jongste boodschappen.
De supermarkt is hier natuurlijk groot. Heel veel diepvries, maar ook gelukkig groente en veel fruit. We eten gezond, maar de keuze is niet erg groot.
Verder zwemmen we veel en zijn gister naar het space center geweest. We hebben tot nu toe nog niet meer gezien dat de speelplaats. Stond helemaal aan het begin dus als gevolg dat ze binnen twee minuten hun schoenen uit hadden. En al bijna naar binnen waren gegaan. Gelukkig konden we ze nog net onderscheppen om een foto te maken voor hun abonnement. We kunnen nu zo vaak als we willen erna toe. Ook ideaal als het warm is ze hebben daar airco dus heerlijk spelen. Het is nog steeds warm hier. Ik heb alleen nog maar korte broeken aan gehad:D.

Mijn visum verhaal was nog steeds niet afgelopen. We hadden het visum opgestuurd naar onze advocaat zij regelt het hele visum gebeuren en heeft me geholpen met alle documenten in orde te maken. Ze zei dat het nog steeds niet goed was (ik had een B2 stempel wat dus een B1 moest zijn) en ze zou kijken of ze contact kon krijgen me een officier in Houston. Donderdag ochtend mailde ze dat ik vanmiddag naar het vliegveld kon gaan. Er is daar donderdag middag een soort van inloop uur voor mensen waarvan hun visa niet goed is. Ik dus met de crysler naar het vliegveld gereden. Het is enorm druk hier op de weg. Iedereen rijd hier harder dan wat toegestaan is en ze halen je van alle kanten in wat gewoon mag. Amerikanen denken enorm simpel over in en uit voegen. Opgeven moment heb je splitsing en dan gaan de twee linker banen naar links de twee middelste recht door en de twee rechtse banen naar rechts. Ook komt het regelmatig voor dat de meest rechter strook bijna uit het niets er af gaat. Als je weinig belasting geld betaald kan je ook bijna niks anders verwachten. Ik ben dus uiteindelijk goed aangekomen. Je moest je inschrijven er lag ergens een los papiertje gelukkig waren er mensen zo vriendelijk om mij dit te vertellen anders had ik er nu nog gezeten met me goeie gedrag. Toen kwam er een officier aan ik vertelde wat ik kwam doen en dat mijn advocaa al contact met haar had op genomen. Ze kwam na twintig minuten terug met allemaal paspoorten waarvan er een van mij was met de enige echt en dan ook de enig aller echte visum stempel een B1. Dus ik helemaal blij en weer het hele eind terug gereden.

Van het weekend heb ik met een paar Nederlandse meiden afgesproken die ook in Houston zitten dus ik ben benieuwd. We gaan bij de cheese cake factory eten en shoppen in de hele grote shoppings mall’s die je hier hebt. Ik ben er vorige week zondag even naar toe gereden maar het is echt enorm groot. Je moet gewoon met je auto van de een naar de andere winkel.

En het aller leukste nieuws is ik ben de trotse bezitter van een pontiac. De foto’s kan je hier onder bewonderen. Je moet hier echt alles met de auto doen. Ik heb nog niks gezien dat enigszins op openbaar vervoer lijkt. Nu kan ik in het weekend de auto pakken en overal heen rijden.

Bedankt voor alle leuke reacties erg leuk om die te lezen!
Tot de volgende keer!


  • 19 September 2009 - 17:50

    Karin:

    Hey An,

    Leuk om de foto's te zien! Wat ik vooral eng vond toen ik in de USA was, waren idd die auto's, maar ook vrachtwagens die je aan alle kanten inhalen! Echt een gekkenhuis daar. Heb je een dekbed op je bed liggen, of van die stomme lakens? Ik hoop voor je dat je een dekbed hebt :-p Veel plezier van het weekeind!

  • 19 September 2009 - 19:09

    Annemijn:

    Hey pol!!

    Leuk! Weer een verhaaltje vanuit het verre Houston!

    Wel een gedoe met je visum! Fijn dat het nu dan eindelijk geregelt is!:D

    Mooie wagen trouwens! Heb je goed voor elkaar!;)

    Veel plezier nog daar!! Geniet er van!

    Liefs Annemijn

  • 20 September 2009 - 08:35

    Gert Jan:

    Hoi Annemarie,

    Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat. Gelukkig zijn de problemen met je visum nu opgelost.
    Super je eigen auto! Geniet en pas goed op jezelf!
    Heel veel liefs en kussen uit Soest.

    Gert Jan en zijn meiden

  • 21 September 2009 - 19:44

    Juul:

    NICE CAR!!
    Have fun!!!
    kuss
    ps: niet te veel kopen...

  • 22 September 2009 - 21:50

    Eveline:

    Niet gek, die auto:)!
    Ik wacht je verhalen en je foto's weer af!

    Geniet ervan,
    Dikke kus

  • 25 September 2009 - 19:07

    Oma Westerlaken:

    We hebben gezellig geskyped en ik vond het heel goed dat dat kan tegenwoordig. Je was goed te verstaan en ik vond het heel leuk dat ik je even zag.
    Hartelijke groetjes van oma en een paar dikke kussen.

  • 28 September 2009 - 09:01

    Pepie:

    Lieve Annemarie Bedankt voor de mail Leuk om te horen dat het goed met je gaat en voor het sms je voor de familiedag het was heel gezellig Liefs Pepie

  • 28 September 2009 - 14:20

    PEMS:

    Hoi Annemarie,
    Leuk hoor om zo van je te lezen dat het goed met je gaat, enne... die auto: te gek joh!
    Groetjes uit Leusden

  • 03 Oktober 2009 - 12:10

    Oma Neeltje:

    hallo Annemarie
    Je mooie kaart ontvangen.

    Ben bij Pepie,en kijk naar jou bericht.
    Wat een auto , mag het iets minder Ga gauw naar Cees en zie dan meer. Kus Oma

  • 05 Oktober 2009 - 08:32

    Betty En Bertus:

    Ha die Annemarie,
    wat een avontuur daar in het verre Houston.

    We hebben van alles over je gehoord op de familiedag!
    We hebben je wel gemist in Wijk bij Duurstede! Hopelijk ben je er volgend jaar weer bij!
    Veel plezier in de US en maak er wat van!

    Betty en Bertus uit Kampen

  • 05 Oktober 2009 - 13:16

    Marc:

    Hoi annemarie,

    Hoestie? Beetje leuk in de USA? Hier alles prima. Hoop dat je een leuke tijd hebt. Geniet er lekker van.Liefs Marc van Manen

  • 06 Oktober 2009 - 03:12

    Candace:

    Hoi Annemarie,

    Ik woon in Houston sinds augustus 2008. Ik geef Nederlandse les (basisonderwijs)op de Awty International School. Mocht je het een keer leuk vinden om samen eens naar de bios te gaan o.i.d. dan kan je me bellen (8323417799)
    Houston is een gevarieerde stad he. Maar weer niet heel erg toeristisch. Anyway... ik hoop dat je een gezellig tijd in Texas hebt.

  • 07 Oktober 2009 - 11:36

    Corien Radstok:

    Ha Annemarie,

    leuk om je avonturen zo te volgen! Jammer dat je niet op de familiedag was.

    Groetjes,

    Corien

  • 07 Oktober 2009 - 20:46

    Jan:

    Hey Annemarie,

    Tijd voor een nieuw verhaaltje! :P

    Xx Jan

  • 23 Oktober 2009 - 13:48

    Pepie:

    lieve Annemarie

    sterkte met de verhuizing
    je ouders zijn even met de fiets gestopt om een broodje te eten.
    Gezellig , liefs Pepie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

aupair

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2010

Dag thuis, dag Houston.

01 Juli 2010

Het weer...

05 Juni 2010

Strand, cowboys, barbecue en vooral 21 zijn.

21 April 2010

Washington DC

03 April 2010

Springbreak
Annemarie

Wonen en vooral aan het genieten van de liefde

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 46342

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 19 Juli 2010

aupair

14 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen in Californië

Landen bezocht: