It´s rodeo time. - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu It´s rodeo time. - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

It´s rodeo time.

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

22 Maart 2010 | Verenigde Staten, Houston

Houston is even geen gewone stad meer in Texas. Houston is voor drie weken lang een cowboy stad. Iedereen leeft er naar toe de Rrrrrrodeo. Ik als Nederlander kon me er niks bij voorstellen, maar weet inmiddels wat een rodeo is.

Het reliant center is omgetoverd tot een waar cowboy dorp. Het is eigenlijk niet te omschrijven hoe het is maar ik ga een poging wagen. Als je er nog niets van begrijpt dan is het een bezoekje waard. Volgend jaar is het natuurlijk gewoon weer en ik ga graag met je mee:D.

Je hebt drie verschillende terreinen. Nummer een is de carnival. De carnival is de kermis. Je kan in verschillende attracties van pony en kameel rijden tot hele enge dingen waar je vreselijk misselijk van kunt worden. Naast de kermis zitten de vreetschuren. Het aanbod bestaat is voornamelijk uit vlees vlees en vlees. De barbecue lucht komt je al tegemoet als je het terrein op loopt. Verder kan alles gefrituurd worden. Niet alleen de patatjes gaan de frituur in, maar je hebt ook een fried what kraam. Je kan kiezen uit het aanbod van gefrituurde oreo koekjes, snickers, cheesecake, ijs en zelfs augurken. Ik heb de oreos geprobeerd en ik moet bekennen het was lekker. Je kunt alles op een stokje krijgen pizza’s, vlees en nog veel meer. Ook kan je je nog wagen aan taco´s, of een poot van een varken en/of een kalf. Dit was dus alleen nog maar het eten. Wat overigens wel erg belangrijk is voor de mensen die er rondlopen.
In de arena staan allerlei tenten waar je echt alles kunt kopen wat je nodig hebt als cowboy-girl. Je kunt er terecht voor je outfit, de meest afschuwelijk inrichting voor je huis die ik ooit heb gezien en je kunt er zelf trailers kopen waar je je koeien en paarden in kunt vervoeren. Ook kan het aanbod van gigantische barbecues en tractoren konden (natuurlijk) niet ontbreken. In de arena kon je ook koeien, stieren, varkens, paarden, kuikentjes, kippen, konijnen en cavia´s kijken en sommige beesten kon je aaien. Zeer gepast kon je ook nog een kalkoen bewonderen die elke Amerikaan met thanksgiving op de tafel heeft liggen.
Dan heb je nog het stadion waar de rodeo show is. De show word geopend met een gebed. Daarna is natuurlijk het volkslied met vuurwerk. Na de zegening en de liefde aan Amerika verklaard te hebben kan het echte werk van start. Je hebt verschillende onderdelen waar allemaal echte professionele cowboys hun geld mee verdienen. De verschillende onderdelen zijn:
Tie Down Roping (op je paard een koe vangen daarna zo snel mogelijk de poten van de koe vastbinden)
Bareback Riding (zo lang mogelijk met een hand in de lucht op een wild paard zonder zadel blijven zitten het doel is 8 seconden en zo sierlijk mogelijk je hand in de lucht houden)
Team Roping (twee mannen op een paard de een vangt de horens en de ander de poten van de stier) Saddle Bronc Riding (acht seconden op een wild paard met een zadel zitten en een hand in lucht. Als het paard met zijn benen op de grond komt moeten de voeten van de cowboy omhoog zijn)
Steer Wrestling (op je paard achter een stier aan en dan de stier pakken en op de grond leggen)
Bull Riding (op een wild stier met een hand in de lucht zitten. Dit acht seconden volhouden. Dit was het leukste en spannendste onderdeel)
Calf Scramble ( 28 studenten proberen een kalf te vangen als ze een van 15 kalfjes vangen dan krijgen ze geld voor hun studie)
Barrel Racing ( dit is een onderdeel voor de cowgirls. Zo snel mogelijk met je paard om drie pionnen heen rijden)
Er staan een paar filmpjes hier onder, maar als je nog meer wilt zien kan je op deze site kijken. Het is de moeite waard!! http://www.rodeohouston.com/rodeoathletes/mta.aspx Luister ook goed naar het commentaar, want dat is soms erg grappig.
Na elke rodeo show is er een optreden. Veel van de mensen komen speciaal voor het optreden. De eerste show waar ik ben geweest trad Mary J Blige op. Ze was ontzettend goed. Iedereen ging helemaal uit zijn dak en ik alleen op de nummers die ik kende (dat waren er niet zo heel veel). Kwam het liedje one met U2 kennen de Amerikanen dit liedje weer niet. De tweede keer kwam Keith Urban zijn liedjes zingen. Hij sprong het publiek in en maakte zo een heel rondje door het stadion heen. Iedereen ging helemaal door het lint toen die dat deed.

Na drie dagen rodeo mogen de cowboy laarzen de kast in en komen de slippers weer te voorschijn. De tempraturen word weer tropisch en het zwembad in de tuin is nu lekker warm. De cowboy hoed gaat in de kast en als ik op Schiphol aankom zou ik hem nog een keer opzetten en heel hard HOWDY roepen.

Veel liefs!

• 22 Maart 2010 - 18:41

Juul:

Hé Cowgril,

Super dat je even in de echte cowboy wereld hebt kunnen leven hahah...
    Ik zie je al helemaal voor me, jij in je mooie outfit. Miss al een idee voor de carnaval hahah.
    Leuke foto's en flimpjes.
    Hoop zal at je lekker geniet!!
    Dat zal vast wel.
    Hele dikke kusss

• 23 Maart 2010 - 20:05

Evelien Zus:

It´s rodeo time.

He lieve zus... ik kreeg kippenvel toen ik die filmpjes zag bbrrr best wel eng om te zien. en echt weer dat amerikaanse er om heen geweldig. En natuulijk niet te vergeten de
    gefrituurde oreo koekjes.

Nu komt voor jou de zomer er aan. wij genieten hier van 15 graden en kijken glimlachend naar buiten. Laatbloeiers????

Tot (SKYPE) snel dikke zoen mij

• 25 Maart 2010 - 20:59

Marion:

Wow, die Texanen helemaal in hun element.
    Wat een happening is het en de show er omheen is geweldig.
    Hoe kom je er op om snickers te gaan frituren of augurken? En het verkoopt ook nog goed. Nou als je volgend jaar op de koninginnemarkt wil staan weet je wat je kunt verkopen, cowboy hoed op en je loopt binnen. jihaa
    Je hebt in ieder geval ervan genoten, en je weer verbaasd.
    Een leuk stukje!
    doeg Mam.

• 27 Maart 2010 - 14:17

Gert Jan:

Hoi Annemarie,

Wat een heerlijk verslag!
    Je begint steeds meer op die cowgirls te lijken. Nog een rijke en knappe jonge oliebaron versieren en we zien je niet meer terug in ons koude kikkerlandje. Wij gaan straks naar het circus, voor onze kleine girls voorlopig spannend genoeg. Dikke kussen uit Soest van Gert Jan en zijn meiden.

• 28 Maart 2010 - 13:09

Anne:

Waaaaaaaaaaaaa! Die filmpjes! En iehl gefrituurde augurk!? Je gaat me niet vertellen dat ik jou daar voor wakker kan maken wanneer je weer in NL terug bent! Inderdaad wat je moeder zegt.., we kunnen volgt jaa wel met Q day gefrituurde snickers verkopen en gefrituurde dropjes en gefrituurde mars én gefrtuurde augurk natuurlijk! We skypen van de week even, kletsen we bij! Liefs x