Eten - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Eten - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Eten

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

14 September 2012 | Verenigde Staten, Houston


Het is een wonder dat ik nog geen tachtig kilo ben, maar als ik niet oppas dan duurt dat niet zo heel lang meer. Ik raak te erg gewend aan de Amerikaanse leefstijl. Fietsen dat doe ik niet en buiten kom ik amper omdat het te warm is. Dus alles gaat met de auto en dan probeer je zo dicht mogelijk bij de ingang te parkeren om zo kort mogelijk buiten te zijn.

Ik ontbijt met wafels die ik niet zelf bak maar vijf minuten in de oven doe om vervolgens boter en siroop er op te doe. Het avond eten is gezond, omdat ik dat zelf belangrijk vind. Daar ben de enige in als ik zo om mij heen kijk in de supermarkt.

Elke keer als ik boodschappen doe verbaas ik mezelf weer over de leefstijl van de Texaanse bevolking. Bij de Joe v's (de Mexicaanse winkel) zijn de tomaten populair. En omdat er veel Mexicanen konen zijn er veel verschillende verse groenten. Bij de Kroger is het snelle eten populair. En laat ik maar niet over de wallmart beginnen. Je kunt daar voor een Wii fit winkelen en tegelijk drie kilo aan ijs kopen.

En als het vijf uur is worden de rijen langer bij de drive true. Dit duurt dan ongeveer tot een uur of acht. Als je om je heen kijkt dan zie je altijd wel iemand aan een liter soda lurken.

Het gezonde eten is duurder dan een pak macaroni en kaas. Maar het gezonde eten is de tijd en het geld waard want ik begin koken steeds leuker te vinden en ik moet zeggen dat ik er steeds beter in word.

  • 14 September 2012 - 17:35

    Gert Jan:

    Hoi Annemarie,

    Leuk om weer iets van je te horen!
    Probeer het gezonde avondeten vol te houden en wellicht is een bezoek aan een fitnesscentrum een goed plan om al het lekkers er weer af te fietsen / roeien / lopen.
    De winkels en de mensen zijn in al die jaren geen snars veranderd.
    Geniet van je verblijf en jullie tijd samen.

    Dikke knuffels voor jullie beide van Gert Jan en z'n meiden

  • 14 September 2012 - 19:23

    Charelle:

    Heerlijk om weer even wat van je te horen!! Je hebt helemaal gelijk wat betreft de eetgewoonten daar... Wel leuk om te horen dat je zo goed aant koken bent :) mup geniet!!! xxxx ik mis je. Skypen we binnekort eens?

  • 15 September 2012 - 01:26

    Evelien:

    Lief zusje,

    Jeehh, weer een verhaaltje, enorm leuk om van je te horen. Ik kan mezelf heeeel goed voorstellen dat alles zo lekker is. Hhmm, als ik er alleen al aan denk krijg ik mega honger. De lekkere bagels, het ontbijt met mega vette rols (ik weet niet meer hoe ze heten), hamburgers, donuts, de Starbucks en natuurlijk de Mac. Hoezo mag een vrouw maar 2000 calorieën op een dag? Waarom hebben ze er geen 3000 van gemaakt? Ik zie daar veel meer mogelijkheden in. Zeker in Amerika waar alles je wordt aangereikt en het dagelijkse leven anders is. Tja, soms is het moeilijk maar blijf vooral lekker gezond eten. Dikke x voor jou. Ik zie je snel op de Skype zusje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

Annemarie

Wonen en vooral aan het genieten van de liefde

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 46342

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 19 Juli 2010

aupair

14 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen in Californië

Landen bezocht: