Op de weg - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Op de weg - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Op de weg

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

02 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Houston

Autorijden in Houston is iets bijzonder. Het is geen Amsterdam of andere "grote" stad in Nederland. Een aantal dingen wat herkenbaar is voor het verkeer in Houston zijn:

Forget the traffic rules you learned elsewhere. Houston has its own version of traffic rules. Hold on and pray. There is no such thing as a dangerous high-speed chase in Houston. They all drive like that.

Dit is vooral dat je de Nederlandse regels moet vergeten links en rechts haal je in. Je rijd een stuk harder dan je eigenlijk mag en kijk maar waar je uit komt. Als je de afslag neemt dan ga je gewoon gelijk drie banen naar recht of links. Niemand kijkt hier raar van op.

If you actually stop at a yellow light, you will be rear ended, cussed out and possibly shot. When you are the first one on the starting line, count to five when the light turns green before going to avoid getting into any cross-traffic's.

En dit is echt waar. Geef gas als het oranje is en kijk uit als het groen is.

If someone actually has their turn signal on, it is probably a factory defect.

Of als je Nederlands bent.......

If you are in the left lane and only going 70 in a 60 mph zone people are not waving when they go by.

Iedereen rijd te hard hier. Zelfs vrachtwagens komen je met 70 Miles per uur voorbij. Dus het meest veilige wat je kunt doen is ook hard rijden en een beetje afstand houden.
En dan heb ik het nog geen eens gehad over de tolweg dat is een racebaan.

Na 3400 Miles (5400 km) gereden te hebben in 10 dagen ben ik het autorijden wel even zat. En ik dacht dat Houston erg was met wegpiraten op de weg, maar laat ik maar niet over Los Angeles beginnen.... Over drie weken gaan we weer de weg op voor een andere 1500 mile.

• 02 Oktober 2012 - 17:31

Papa:

Mooi opgeschreven maar doe vooral voorzichtig op de weg?

Liefs Papaaa.

• 02 Oktober 2012 - 21:04

Gert Jan:

Heerlijk verhaal om te lezen en vooral beeldend geschreven, maar ik ben het helemaal eens met mijn grote broer. Pas op en wees voorzichtig, het blijven toch cowboys in het verkeer!

Wij zijn gestart met sparen, want met z'n vieren afreizen kost een paar centen en s.v.p plannen in schoolvakantie.

Dikke knuffel voor jullie beiden!

Gert Jan en z'n meiden

• 03 Oktober 2012 - 11:01

Niek:

Ach Pol, jij rijdt als een koningin daar. Goede herinneringen aan onze trip naar New Orleans!
    Gave trips die je maakt. Waar gaan de volgende 1500km naar toe? Have Fun! and make sure you drive up front, 'cause then you're safe! Howdie!

• 11 Oktober 2012 - 15:03

Tom Jur Kees Mirjam:

hoi Annemarie!!!!!!!!!!!!
    de jongens hadden het vandaag over jououoououou.........
    zij willen je wel bellen!!!!!!
    maarrrrrrrrrr dat lukte nog ff niet met de abrona tel
    daarom maar deze mail
    hier gaat het goed, we hebben nog steeds mergpijpen bij de koffie en thee zegt Jur.
    tom is inmiddels verhuisd, kees gaat in november verhuizen op het terrein.
    tom is bij Rita geweest om over meer werk te praten.
    toen ik zondag in de kerk was met Kees was jur er ook, hij mocht de kaars aansteken.
    gerda laponte ging net stiekem de pieper indrukken iedereen kwam aanrennen....... fuuuuuut dat was best ondeugend. :)))))))
    toch willen we jou gauw opbellen zeggen de jongens, welk nummer????
    groetjes en tot gauw horens of schrijfsssssss
    kees, tom ,jur, mirjam