Seizoenen - Reisverslag uit Lakewood, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Seizoenen - Reisverslag uit Lakewood, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Seizoenen

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

15 December 2012 | Verenigde Staten, Lakewood

Het is half zeven 's ochtends en we worden allebei wakker van de wekker. Ik draai mij nog een keer om maar kan niet meer slapen. Vijf minuten later hoor de verwarming aan slaan. Waarom moet de verwarming aan het is heerlijk warm hier in bed, maar zodra ik met mijn voet voel hoe warm het buiten het bed is realiseer ik mij dat het koud in huis is. We hebben enkel glas en de huizen in de States zijn niet van beton dus een redelijke isolatie in huis heb je niet. Ik vraag aan Ricardo hoe warm het en het is 55 Fahrenheit in huis. Nu weet ik als ik dit vraag nog niet weet hoe warm het is maar gelukkig bestaat er internet. 55 Fahrenheit is ongeveer 13 Celsius.

De winter lijkt eindelijk een beetje te komen als ik 's avonds niet naar buiten kijk en de kerstlichtjes zie dan zou ik zo vergeten dat het december is. Maar ik woon in Californië dus winter is het als het overdag 17 graden is en 's nachts 5 graden. En eigenlijk vind ik dit heerlijk. Als ik de deur uit ga hoef ik negen van de tien keer geen jas aan. De laarzen die ik heb gekocht staan nog steeds gloednieuw in de kast. Het hele jaar door kan ik een T-shirt aan. Maar toch hoe ik ook van de zomerse winters hou ik weet nu al dat ik de lente ga missen. Want niks maakt mij zo onverwacht blij als de krokussen die opkomen en de eerste warme zon van de lente. Maar als ik januari voor twee maanden naar huis krijg ik vast het lente gevoel in Californië. Misschien moet ik alleen een paar bossen tulpen kopen als ik ze ergens kan vinden.

  • 15 December 2012 - 11:35

    Evelien:

    Hoi lief zusje, wat een verschil hè met het weer hier. Wij hebben het koud en proberen lekker warm te blijven! De eerste sneeuw is inmiddels gevallen en heel Nederland is van slag! De kou heeft zich laten zien in Nederland en iedereen is verstopt in een dikke winterjas en Nederlanders zijn nukkig. De irritatie in de rij voor de kassa is hoog en het botsen van de winkelkarrentjes klinkt boven de kerstliederen. Een sorry kan er niet van af in tegenstelling tot waar jij zit. Geniet maar van de warmte, en om een optimaal kerstgevoel te krijgen installeer je een mooie kerstapp. De kou zal je tegenvallen hier. Ik neem je warme winterjas mee naar Schiphol samen met die ene handschoen die nog over is. 'Thuiskomen' in een warm bad zul je, wij zijn blij om je weer even te zien. De Amerikaanse ambassade maakt het niet gemakkelijk in combinatie met mijzelf (sorry). Maar ik weet zeker dat je veel geleerd hebt dit jaar en een thuis hebt gevonden. Ik wacht op je maar we gaan allebei eerst nog een fijne kerst tegemoet en we proosten samen weer in 2013 live zusje. Dikke x voor jou

  • 17 December 2012 - 10:45

    Pepie Pol:

    lieve Annemarie ,

    Leuk om weer wat van je te horen , oma is het weekend geweest, Cees en Marion zijn ook even langs geweest. ookom Lotte even te zien .Het is een heel lief popje. ik geniet er van ,

    Ik wens jullie een goede kerst en een liefdevol 2013. liefs Pepie

  • 20 December 2012 - 19:36

    Marion:

    Hoi Polletje
    Als jij je tenen buiten de dekens steekt is alles koud er om heen! Zo'n warm mens ben jij.
    Wij gaan de donkere dagen voor kerstmis in. Voorlopig is het hier nat en grijs.
    Bij jou schijnt het zonnetje en ik zou er maar van genieten. Want voor je het weet ben je in het kikkerlandje. Fijne kerstdagen en alvast een heel goed en gezond 2013 voor jullie.

    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lakewood

Annemarie

Wonen en vooral aan het genieten van de liefde

Actief sinds 11 Juli 2009
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 46333

Voorgaande reizen:

06 September 2009 - 19 Juli 2010

aupair

14 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen in Californië

Landen bezocht: