Crazy Merry Christmas - Reisverslag uit Lakewood, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu Crazy Merry Christmas - Reisverslag uit Lakewood, Verenigde Staten van Annemarie Pol - WaarBenJij.nu

Crazy Merry Christmas

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

23 December 2012 | Verenigde Staten, Lakewood

Vanaf begin december begint de gekte al. De decembermaand is begonnen en dat betekent kerst kerst en kerst. De wallmart (winkel waar je autobanden, tv en je dagelijkse voeding kan kopen) word omgetoverd tot een waar speelgoedparadijs. Wat niet meer veilig is om met je kinderen te komen. Als er dan toch kinderen lopen dan staan ze allemaal met open mond voor het speelgoed. Maar vorige week was eerst de mall aan de buurt. We konden bijna geen plekje vinden om de auto neer te zetten en toen we eindelijk de auto geparkeerd hadden begon de ergernis. Alleen de man die stond te schreeuwen omdat zijn creditcard niet werkte was vermakelijk. En vrijdag toen ik nog wat nieuwe kleren wilde kopen stond ik twintig minuten in de rij om te betalen. Het leek allemaal wel gratis.

Maar niet alleen in de winkels gaan de Amerikanen los. Ze zijn net zo gek met de kerstverlichting. Sneeuwmannen, rendieren, kerststerren en nog heel veel meer. Sommige dingen bewegen, maar vorige week viel mijn mond echt open. We reden langs een huis waar de kerstverlichting over de gehele voorgevel zat. En daar hield het niet bij op alles knipperde ook nog. En daarnaast stond de hele voortuin vol met van alles en nog wat. Er was bijna geen gras meer te zien.

Maar toch is het kerstgevoel er niet. Het is geen weer voor warme chocolademelk en om thuis te komen in een huis wat een stuk warmer is dan buiten. Voor mij is kerst koud en is het helemaal compleet met sneeuw.

Maar hopelijk krijgen jullie nog een witte kerst.
Fijne kerstdagen en hopelijk mogen de mensen die om je geven je warmte genoeg geven om er een onvergetelijke kerst van te maken. Want niemand mag alleen zijn met kerst.

Een warme groet van mij.

• 23 December 2012 - 17:39

Juul:

Haha geweldig die amerikanen!!! Jullie ook hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!!! Geniet van elkaar.. dikke kus

• 23 December 2012 - 17:53

Kim:

Hahahha die amerikanen zijn gek! Hoop dat jij ook een mooie kerst krijgt en een heeeeeel mooi nieuwjaarmet veel liefde en dan ben je bijna weer thuis :) kusjes

• 23 December 2012 - 23:06

Evelien:

Hey zusje, weer een leuk verhaal! Elke keer als ik een mail krijg dat jij weer een verhaaltje hebt geschreven moet ik het zo snel mogelijk lezen. Dit keer een fraai en geflipt kerstverhaal. Die Amerikanen zijn echt wel een beetje raar. Al die kerstverlichting en het vele eten zorgt voor de nodige stress. Vergeet natuurlijk de kerstcadeaus niet. ik vraag mezelf af wat een gemiddelde Amerikaan uitgeeft met kerst?. Ook al is het kerstgevoel er niet helemaal omdat het nog warm is, blijft het natuurlijk een gek idee. Je hangt voor je gevoel nog ergens in de herfst.

Ik wens jou ook een hele fijne kerst samen met de mensen van wie jou houdt. Geniet van de kerst en het moment. In gedachten zijn we altijd samen. Dikke zus.

• 23 December 2012 - 23:46

Papa En Mama:

Leuk verhaal.Annemarie
    Fijne kerst in het warme Lakewood.
    Dikke kussen,
    Papa en Mama.

• 24 December 2012 - 09:25

Gert Jan:

Het blijven toch vreemde vogels die Amerikanen ........., in al die jaren als ik jouw verhalen lees is er weinig veranderd maar belisist de hogste tijd om het zelf weer eens te ervaren en met eigen ogen te zien.
    Het sparen is begonnen, maar met z'n vieren hebben we wel een dikke volle vette spaarpot nodig!

Hele fijne feestdagen een alvast een heel gezond en gelukkig 2013!

Vanavond hier op de TV volgens traditie "All you need is love" en daar zijn jullie het levende bewijs van!

Dikke kussen van Gert Jan en z'n meiden

• 26 December 2012 - 10:46

Pepie Pol:

Lieve Annemarie.

Hier geen witte kerst , een hele natte eerste Kerstdag . Ach we zatten lekker warm binnen , het is nu droog 10 graden . Ik wens jullie allegoeds voor het nieuwe jaar.

Liefs Pepie

• 27 December 2012 - 11:59

Mam:

Misschien moet je maar eens met een bontmuts door een grote vriezer lopen, en dan een chocomelletje drinken. ha ha.
    Wacht maar, In januari hebben we vast nog wel een beetje over hier.